Tekort aan Omega-3

What-is-a-balanced-diet-798x500

We krijgen veel vragen over het eten van vetten, dus hierbij wat meer uitleg.


Omega 3 vetzuren zijn gezond. Dat is iets waar alle gezondheidsorganisaties en voedseldeskundigen het gelukkig wel over eens zijn!


Omega-3 vetzuren uit (vette) vis, lijnzaad en walnoten hebben bijvoorbeeld veel voordelen voor de gezondheid. 
Terwijl bepaalde vetsoorten ronduit schadelijk kunnen zijn (denk maar aan transvetten), hebben andere soorten natuurlijke vetten gunstige eigenschappen voor ons lichaam. Steeds meer voedselproducenten spelen hierop in en je ziet dan ook op steeds verpakkingen de kreet ‘omega 3’ staan.


Vis dat heel erg vet is, bevat over het algemeen ook de meeste omega-3-vetzuren. Vandaar dat met name vette vis ook zo gezond is. De vetrijke vissoorten zijn:

  • Makreel
  • Haring
  • Zalm
  • Ansjovis
  • Sardines

Veganisten en de meeste vegetariërs eten echter geen vis. Hen wordt geadviseerd omega 3 vetzuren uit plantaardige bronnen te halen, denk daarbij aan walnoten en plantaardige oliën zoals lijnzaad- en koolzaadolie.


98% van de bevolking heeft een tekort aan omega 3… gelukkig hebben wij hier binnen het scala van Herbalife ook een oplossing voor: Herbalifeline Max.

meld je gratis aan voor een online

fit check