Water

pexels-daria-shevtsova-1458671
Moeite met (voldoende) water drinken? Lees dan onderstaande tips eens door!

Heb jij moeite om dagelijks aan de aanbevolen hoeveelheid water te komen? Een herinnering kan je hier gemakkelijk bij helpen. Er bestaan een aantal water herinneringen apps voor op de telefoon. Een voorbeeld is de app ‘Waterherinnering’ (Iphone) of ‘Waterreminder’ (Android). Met deze app kun je zelf aangeven om de hoeveel minuten/uur deze app jou een herinnering moet sturen. 

Ps. Wil jij even niet gestoord worden door andere apps maar wel deze herinneringen binnen krijgen? Deze app werkt namelijk ook als je je wifi uitschakelt!

Water drinken is belangrijk omdat dit gezond is voor je lichaam, maar wat nou als je een keer iets anders wilt drinken dan water, maar wat niet gelijk ongezond is? Voeg eens wat fruit/groenten/specerijen aan je water toe en het geeft een heerlijk frisse smaak! Een aantal voorbeelden zijn: komkommer & munt, granaatappel & munt, bosbessen & citroen, aardbeien & tijm of gember & sinaasappel. Probeer het vooral zelf eens!

Neem overal een bidon mee naartoe. Als je namelijk water bij de hand hebt, drink je hier eerder van. Zo kom je uiteindelijk gemakkelijker aan je dagelijkse aanbevolen hoeveelheid water.

meld je gratis aan voor een online

fit check